2012. április 11., szerda

Mézes-szezámmagos sertésszűz szójás-gyömbéres mártogatóval


 
A húsvéti hidegtálunk sztár szereplője következik.
Kicsit féltünk P.-vel, hogy milyen fogadtatása lesz, hiszen oké, mi szeretünk új ízeket kipróbálni, de nem biztos, hogy a családunk is támogatja ezt. Azonban a félelmünk alaptalan volt, mindenki többször szedett, sőt, a mártogatóst más falatokkal is megkóstolták.
A szűzérme elkészítésétől féltem, mivel Anyu figyelmeztetett, hogy könnyen ki lehet szárítani, azonban a recepten látszott, hogy kipróbált volt, mivel életem első szűzérméje tökéletes szaftos lett.

A receptet az áprilisi Nők Lapja magazinban találtam, Mautner Zsófi blokkjában.

Hozzávalók 4 személyre:
1 darab közepes sertésszűz (kb. 50dkg), só, bors, 2 evőkanál méz, 4dkg szezámmag, csipet őrölt chili.
A mártogatóshoz:
fél dl szójaszósz, fél citrom leve, 1 teáskanál méz, fél gerezd fokhagyma reszelve, 2cm friss gyömbér reszelve, 2 kk pirított szezámmag.

A sütőt 190 fokra melegítem. A sertésszüzet sózom, borsozom és mindenütt bekenem mézzel. 
Egy lapos tányérra szórom a szezámmagot, belekeverem a chilit és meghempergetem a húst benne úgy, hogy mindenhol érje a szezámmag, így egy kérget képezve rajta.
Sütőlapon 30 percig sütöm, akkor jó, ha a közepe kissé rózsaszín.
Kicsit hagyom hűlni, és utána szeletelem.
A mártogatóshoz összekeverem a hozzávalókat.

A hús tökéletes hidegen is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése